Οι εφαρμογές Web 2.0 μπορούν να προσφέρουν ένα διαδραστικό και ενεργητικό περιβάλλον μάθησης, αλλά και μια συνεργατική μέθοδο διδασκαλίας, η οποία προωθεί την κοινωνικοποίηση των εκπαιδευομένων. Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα της πρόσβασης στο εκπαιδευτικό υλικό οποιαδήποτε στιγμή , μέσω smartphone, tablet ή υπολογιστή. Ως εκ τούτου, κρίνεται αναγκαία η εισαγωγή και η ορθή αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Στη συγκεκριμένη δράση χρησιμοποιήθηκε το Web 2 εργαλείο Blogger. Είναι μια διαδικτυακή υπηρεσία που χρησιμοποιείται ως μια πλατφόρμα δημιουργίας και φιλοξενίας ιστολογίων. Η εφαρμογή μπορεί να αξιοποιηθεί στη διδακτική πράξη ως ο διαδικτυακός χώρος της σχολικής τάξης παρέχοντας τη δυνατότητα ανάρτησης κειμένων και επικοινωνία. Ο όρος animation προέρχεται από την λατινική λέξη «anima» η οποία σημαίνει «ψυχή». Το αγγλικό ρήμα «animate», του οποίου παράγωγο είναι και η λέξη «animation», στα ελληνικά έχει την έννοια του εμψυχώνω, ζωντανεύω και ειδικά στην περίπτωση αυτή δίνω ζωή στην κίνηση. Τεχνικά ορίζεται ως η συνθετική παραγωγή της κίνησης µέσω της συνεχόμενης χρήσης των ελάχιστων χρονικών στιγμών, που δίνει στον θεατή την αίσθηση της κίνησης. Είναι δηλαδή η ταχεία προβολή μιας σειράς από εικόνες δισδιάστατες, τρισδιάστατες ή θέσεων ενός μοντέλου, µε τρόπο τέτοιο ώστε να δημιουργείται η ψευδαίσθηση της κίνησης. Για το σχολικό έτος 2022-23 οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους animation στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch 3.0 στα πλαίσια των ενοτήτων "Πολυμέσα" και "Προγραμματισμός". Στη συνέχεια τα έργα τους τα ανέβασαν στον λογαριασμό που δημιούργησε ο εκπαιδευτικός και τα ενσωμάτωσαν στο παρόν ιστολόγιο σαν ξεχωριστά άρθρα ο καθένας. Ο στόχος της χρήσης των παραπάνω εργαλείων είναι η συνεργατική μάθηση – η δημιουργικότητα – η ομαδικότητα – η προσωπική έκφραση - η επικοινωνία και αλληλεπίδραση- ο ψηφιακός Εγγραμματισμός.

Παρασκευή 26 Μαΐου 2023

Παναγιώτης Χατζηδάκης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου